nethandel


Nye tal: Netbutikkerne er på vej mod en mager julesæson

De første uger af december har været præget af tilbageholdende forbrugere på nettet. Branchedirektør håbede på en overraskelse.

Tal fra de første to uger af december byder ikke på store overraskelser.
Efter en veloverstået black friday er forbrugerne begyndt at holde igen med at købe ind på nettet. Det viser tal s360 og Ønskeskyen, som Dansk Erhverv fremlægger i et nyhedsbrev.
– De tal vi præsenterer i dag, er tal vi forventede, men alligevel håbede ikke at se, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.
– De er jo et klart billede på humøret og betalingsevnen hos de danske forbrugere, der dagligt må slås med den høje inflation og dermed et væsentligt lavere rådighedsbeløb. Det er det tallene fra både s360 og Ønskeskyen viser, og det stemmer også overens med det, jeg hører fra vores medlemmer, siger Niels Ralund.
S360 Shopping Index henter oplysninger fra en række danske e-handelsvirksomheder, og her fremgår det, at omsætningen i uge 48 og 49 blot lå på indeks 85 og 80.
Hos Ønskeskyen, hvor brugerne kan lave digitale ønskesedler, oplever man en stigning i ønsker, men færre bliver konverteret til køb.
– Dette hænger nok godt sammen med, at folk har valgt at bruge flere penge under Black Week og Black Friday for at kunne spare lidt penge på julegaverne til i år, siger Morten Bjørn Mortensen, Ønskeskyens kommercielle direktør.

Del indlægget med andre der kunne få glæde af det

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email