Godt nyt - Forbrugerne fandt pungen frem til Black Friday

På trods af energikrise, lav forbrugertillid og almindelig skepsis fra detailhandlens egne rækker, så ville kunderne det anderledes og købte stort ind hele ugen 

I ugerne op til Black Friday var der mange modsatrettede udmeldinger både fra detailhandlen og forbrugerne, hvor butikkerne var mere pessimistiske trods forbrugernes optimisme om et øget forbrug. Heldigvis var det forbrugerne der havde ret. 

Øget handel på nettet 
Ifølge en artikel fra Dansk Erhverv slog Mobilepay alle hidtidige rekorder for handel på nettet, og tilsvarende blev dankortet brugt lystigt både i små og store netbutikker. 

Butikkerne er stadig vigtige 
Kigger vi på salget i de fysiske butikker er de også kommet godt med, trods det voksende salg over nettet. Her har de fysiske butikker oplevet en markant fremgang. 

Forbrugerne gik efter tilbuddene  
Forbrugerne har ændret adfærd og det gælder også for Black Friday, hvor forbrugerne er mere loyale og går målrettet efter de gode tilbud. 

Hvordan øger butikkerne omsætningen fremover 
Med udgangspunkt i forbrugernes ændrede adfærd og det øgede salg online via Mobilepay, skal de små og mellemstore detailbutikker til at omstille deres jule- og udsalg fremover til dels at være mobilvenligt samt kunne modtage Mobilepay. 

 Artiklen er skrevet med udgangspunkt i tal fra en artikel af Dansk Erhverv d. 28. november. 

Del indlægget med andre der kunne få glæde af det

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email